Ramki, w których pokazywane są rekomendowane produkty, mogą znajdować się w różnych miejscach

Proste rekomendacje a propozycje spersonalizowane

Konkurencja w e-commerce skłania do bycia na bieżąco z pomysłami na zwiększenie sprzedaży. Rekomendacje nie są już nowością, ale wciąż nie wszystkie sklepy z tego korzystają. Ci, którzy wdrożyli je u siebie, mają z tego zyski. Dzięki systemom rekomendacji poprawia się wyniki sprzedażowe sklepu i buduje się lojalność konsumencką.

Ramki z rekomendacjami w e-sklepach

Ramki, w których pokazywane są rekomendowane produkty, mogą znajdować się w różnych miejscach
Obraz StockSnap z Pixabay

Ramki, w których pokazywane są rekomendowane produkty, mogą znajdować się w różnych miejscach. Różny może być także system rekomendacji, który odpowiada za pokazywanie się wybranego asortymentu. Są proste systemy, które bazują np. na popularności produktu albo powiązaniu go z oglądaną rzeczą. Mogą też pokazywać się rzeczy, które często kupowane są wraz z tą, która jest oglądana przez klienta. Druga grupa to systemy dopasowane do konkretnej osoby. Osobie przeglądającej strony sklepu pojawiają się wybrane dla niej produkty. Systemy bazują na zachowaniu takiej osoby. Uwzględnia się np.:

  • oglądane wcześniej produkty,
  • hasła wpisywane do wyszukiwarki sklepu,
  • czas oglądania produktu.

Systemy rekomendacji i wzrost sprzedaży

Propozycję można przyjąć albo odrzucić. Zawsze szansa na przyjęcie jej jest większa niż gdyby jej nie było. Każdy system rekomendacji jest korzystny dla sklepu. Proste systemy pokazują to, co może klienta zainteresować. Jeśli ogląda coś, to i przykują jego uwagę produkty podobne. Ramki z asortymentem uwzględniającym jego preferencje mogą być jeszcze bardziej skuteczną zachętą. Choć w tego rodzaju rekomendacjach trzeba też uważać. Jeśli system nie jest dobry, to będą się klientowi pokazywać zupełnie nietrafione produkty. Takie zachęcanie będzie nieskuteczne.

Rekomendacje to temat ważny dla sklepów internetowych. Pierwsze zaczęły stosować to największe sklepy. Jeśli takim potrzebna jest ta forma promocji, to tym bardziej i mniejszym e-sklepom.